Friday, April 9, 2010

Yang ku damba akhirnya tiba.....


puas ku jaga...ku tatang...ku apa2 jelah......tapi kau buat ku kecewa...


sejak kau hadir...hanya sekali ku lihat kau menyerlahkan kecantikanmu...


hanya seketika...


dik kerana lama menanti...akhirnya ku patah hati...dikau ku biar...


tak ku pandang...walau sebelah mataku...


hari2 berlalu...seingatku berbulan lamanya ku biarkan kau sendiri di situ...


tak ku peduli....sihat ke tidak?...hidup ke mati?...


suatu pagi...tanpa kusedari...terpandang ku kepadamu...satu kejutan buatku...


bakal mengubat kerinduanku kepada mu...


ku pasti...


hari yang ku damba akhirnya tiba...


pagi itu...kau serlahi kecantikanmu...indah cahayamu...


menawan rupamu...tertawan hatiku...


tak ku biar kau sendiri lagi...


ku akan setia menanti...










Nota: Hampir 2 tahun saya tunggu dia berbunga. Dibaja, disiram
tk menjadi...akhirnya saya biar...habis kering daun2nya...tk silap
tinggal 2,3 helai daun je...keluar pulak bunganya bila tak dijaga
rapi...

7 comments:

kakcikseroja said...

Bila kita tak peduli.. pandailah dia membawa diri.. :)

3yearshousewife said...

Jual mahal memula tuh...

rosnanie said...

ayat jiwang tak boleh tahan.... hehehe...berbaloi kan? Dek kerana bunga sekumtum.....

azieazah said...

Pandai dia tunjuk perasaan kan?

Melor said...

mmg best lah..mcm sy bela ikan,beranak time dlm keta,skang dh dkt 3 bulan saiz cam dah boleh mengawan..bakal jadi nenek lah saya!haha..(apa yg ku merepek..tp sama la konsepnye kan dgn bunga ni,perasaan yg indah...)

Raziff Lokman said...

sampai masa utk menunggu lagi..dia ni pelik, nak berbunga punyalah susah..bila keluar tahan 3/4 hari je..

terima kasih buat semua...KakCik, Mie, Ros, Kak Azie & Melor

seronok baca komen anda!

Pn. Liza said...

Sebelum layu sempat tak sang kumbang dtg bertandang? Saya memang malas menyiram pokok bunga - Mak yg rajin membela, membelek & membelai tapi bila bunga tu kembang menguntum sayalah yg ralit memandang x jemu. Lain kali nak snap gambo lah..