Wednesday, December 16, 2009

Images @ Bukit Nanas, Kuala Lumpur_Part 3

...selepas puas ambik gambar kat simpang Denai Jelutong, kami panjat tangga lagi...dan tak sangka ada tempat khas yang dibina oleh jabatan hutan untuk kemudahan bersenam bagi pengunjung...SENAMRIANG @ PARCOURSE...nama diberi




...Azlan tk lepas peluang mencuba..ataupun nak hilangkan lenguh kaki panjat tangga..hehehe




..."lain kali kita dtg jogging & exercise kt sini",...agaknya itu kata Shaik pada Azlan...

...alatan senaman dalam keadaan baik...persekitaran bersih dan udara segar & nyaman...


...tong sampah yg direka khas..


...tingkat atas SENAMRIANG...hari ni tkde pengunjung selain kami...mungkinkah kemudahan ni tk digunakan pada hujung minggu...atau ramai yg tk tahu adanya kemudahan ini....


...Menara KL dilihat dari SENAMRIANG


...kemudahan meja & bangku utk pengunjung berkelah...bagi yang suka @ perlukan ketenangan...mcm yg saya katakan sebelum ni...di sini memang sunyi dari hiruk-pikuk bandaraya KL...boleh kata tk dengar langsung bunyi kenderaan...mmg tenang!


...ahhh lega rasanya bila nampak tangga turun ke bawah...


...pokok Pulai...tinggi..berapa tahun agaknya?...kalau lah JHWP boleh nyatakan umur pokok ni kt papan tanda nama...


6 comments:

iDAN said...

Sdr Raziff;

Tak ramai tahu sebenarnya, saya pun memang lama sangat tak ke sana; masih ingat masa zaman sekolah dulu; di sana ada kereta kabel. Semua itu tinggal kenangan.

Menara KL tu baru sekali naik!. Menarik tempat ini.

rosnanie said...

Salam, dari yg pertama sampai yg ketiga ni sy dah tgk, memang cantik tempatnya, tp bila tgk pd ketinggian, rasanya tak sesuai untuk anak kecil.

Dah lama tak redah hutan macam ni, jalan kaki, weekend lepas gi taman pertanian Bukit Cerakah, ok lah jgk, tp bukan jln kaki, naik bas, hehe, kalu jln mau pengsan saya, si kecik tu asyik berdukung jer, dgn ayahnya tak nak pulak tu

Raziff Lokman said...

Sdr iDAN, betul...saya pun masa sekolah dulu dpt naik kerusi kabel tu...

Raziff Lokman said...

Salam Ros,

Bagi anak2 kecil, kalau naik dari galeri Wariseni mmg tk sesuai..lagi pula byk nyamuk..tapi kalau turun ikut KL Tower ok sikit..kalau nk bwk anak2..sapu mosquito repellent..pakai baju penuh..tangan panjang dsbgnya..dr KL Tower ke padang tu lalu jambatan gantung..menarik...nanti saya post gmbr2nya...

Unknown said...

hhhmmmm....cepat masa berubah...
tempat port alat senaman tu adalah tapak kereta kabel bukit nenas satu ketika dulu.....indahya kuala lumpur dolu2..

Unknown said...

hhhmmmm....cepat masa berubah...
tempat port alat senaman tu adalah tapak kereta kabel bukit nenas satu ketika dulu.....indahya kuala lumpur dolu2..