Monday, December 14, 2009

Images @ Bukit Nanas, Kuala Lumpur_Part 1

...Pagi Sabtu, 5Dec09...seperti yg dirancang, kami berjumpa di tempat yang dicadangkan...kompleks Wariseni, dipersimpangan Jalan Ampang - Sultan Ismail...berhampiran stesyen monorail Bukit Nanas.Jadi, datang naik monorail...senang tak payah cari parking.


Wariseni telah didirikan untuk menjadi sebuah pusat mempromosikan barangan kayu-kayan tempatan. Pelbagai hasil ukiran dari tradisional ke kontemporari. Ia menjadi tempat pengukir2 tempatan untuk memperdagangkan hasil tangan mereka. Dibuka pada:

Isnin - Jumaat : 9.00am - 5.00pm
Sabtu & Ahad : 10.00am - 8.00pm
Cuti Umum : Tutup




...kami decide tk nk masuk sbb nk naik Bukit Nanas. Jadi ambik shots kat luar je...









...hiasan lampu yang menarik


...hiasan di laman Wariseni...tak tahu dari mana asalnya sbb tk nampak sebarang tanda nama....



...dibelakang Wariseni..tangga untuk naik ke Bukit Nanas








...mak ai! ..tinggi jugak nak naik..dah la tadi tak warm up...






...Shaik & Azlan


...berpeluh jugak naik panjat tangga...rasa nk pitam pun ade..maklumlah..badan fit sangat...hehe..persinggahan pertama, jalan masuk Denai Jelutong..melalui denai ni betul2 rasa dalam hutan...




...tapi niat nak ikut denai ni ditangguhkan dulu...lepas baca sign board ni..hahaha, mungkin lain kali....tak biasa


...Azlan beraksi






2 comments:

iDAN said...

Saya minat sangat bangunan kayu!; apatah lagi ada ukiran lama!

Raziff Lokman said...

...rumah kayu mmg best...teringat masa kecik2 kt rumah atuk&nenek dulu...tapi skrg ni nk buat rumah kayu...mahal sgt