Wednesday, December 23, 2009

Images @ Bukit Nanas, Kuala Lumpur_Part 9

...turun ke bwh, kami jumpa Taman Herba..








...tersusun rapi..semua pokok herba ditaman ni ditanda dgn nombor..mungkin nanti boleh dpt senarai nama di Pejabat Hutan kt bawah..




...di taman ni ada banyak subjek menarik...apa lagi tukar lense,
pakai close up filter...





































..."buat apa panjat tu?"
.."nak ambik close shot, check pokok apa..betul lah pokok kari!"
..."kan aku dh kata tadi pokok kari, aku mamak, aku tahulah!"...hehehe


...buah kari...first time saya jumpa & dpt tahu kari ada buah...

5 comments:

rosnanie said...

salam

saya pn first time tgk buah kari ni, boleh makan ker?

tp yang paling nostalgia, buah kamunting tu, lama tul tak makan, rindunyer dgn zaman budak2. Anak2 saya rasanya tak kenal dengan buah ni, dan tak tahu pun buah tu boleh makan

Raziff Lokman... said...

Salam Ros, tak try pulak..nnti check ngan member..rasa2nya kalau daun blh makan, buah blh jugak kot.

...saya pun mcm anak2 awak...buah kamunting yg mana satu? hehe

rosnanie said...

salam en razif, sy tak tahu en razif panggil buah tu buah apa, tp sy panggil kemunting, pic ke 16 dan 17 dari atas. Dlm gambar tu buahnya belum masak, kalu tak silap kalu dh masak warna merah kehitaman (ingat2 luper)

Raziff Lokman... said...

Salam Ros, yg sbrnya saya mmg tk tau nama buah tu..blh kata tk pernah jumpa..TQ utk info tu..

rosnanie said...

buah tu biasa tumbuh kt kawasan pantai, dulu kecik2 saya tinggal di area pantai di terengganu, selalu ikut kwn2 gi cari buah tu, kdg2 smpai bw plastik beg (org trg kate palstik rokrag- sebab bunyi dia, hehe). Sekolah menengah pun kt area pantai gk, kt dungun tu. Tp bila dh duduk area pantai barat ni, susah tul nak jumpa, balik kg pn bukan nak masuk semak cam dulu lg dah, tu yg miss sgt2 tu...